HLAVNÁ STRANA
ARCHÍV
E-SHOP
REKLAMA A IKONY
ČO SME CHCELI
PETÍCIE ZA PC
HĽADANIE
FÓRUM
REDAKCIA

 
 
 
 

OFICIAL INFO
PRVÉ INFO O PC
HARDWARE NÁROKY
RECENZIE
ZAUJÍMAVOSTI
NÁVODY
MULTIPLAYER
NICOV ŽIVOT
PRÍBEH V HRE
ZOZNAM MISII
CHEATY
POSTAVY V HRE
INGAME INTERNET
POLÍCIA
DOPRAVA
TIPY A POSTREHY
ENGINE EUPHORIA
PS3 COLLECTOR
VYDANIA HRY
TRAILER
GAMEPLAY
PATCH INFO
INFO O SLOVENČINE
XBOX 360 NEDOSTATKY
AJ INÉ ONLINE HRY

 
 
 
 

WALLPAPER
SCREENSHOTS
SCREENY EF LC
ARTWORKS
NEDOSTATKY
COVERS
SKENOVANIA
OBRAZOVÉ DETAILY
FANÚŠIKOVIA
INÉ

 
 
 
 

TRAILERS
GTA FONTS
WIN XP STARTUP
OSTATNÉ

 
 
 
 


 
 

 

 
 
 

 

 

kúpiť hru

GameExpres.sk

 
 
 
Meno: Grand Theft Auto IV  - Žáner: Akčné, Adventúra - Vývojár: Rockstar North Rockstar Toronto - Vydavateľ: Rockstar Games - Dátum vydania: Dec 2, 2008 - Jazyky: English, French, Italian, German, Spanish
Ochrana: SecuROM™
 
 
 
Slovenčina do hry
gta inside
ABCgames.sk ...
 Need for Speed UnderCover

MUVI.sk - film magazín
Zaujimavosti.net
TOP5 rebríčky
ZN.SK magazín

 
 

 

 

 
Euphoria, engine o dokonalosti vzťahov...
Euphoria, nový engine, o ktorom mnohí ešte nič nevedia. Vlastne ani ja, a keďže nechcem do toho príliš fušovať, priblížim ho aspoň jendoducho tým, komu sa nechce hľadať a pozerať videá, zisťovať informácie. Euphoria je engine postavený na realistike pohybu, reakcií na okolie a vnímanie jeho častí a tvarov. Engine má dva základné kamene, umelú inteligenciu a okolie. Navzájom majú pritom tak takmer dokonalé väzby, že žiaden engine pred Euphoriou sa nevyznačoval ani polovicou z prvkou, ktorými nás prekvapí Euphoria. "Takmer" preto, lebo nič nie úplne realistické, pokiaľ nejde o živú vec.

Čo to všetko vlastne znamená? Engine v hre zabezpečí, že ak už sa ocitnete v akejkoľvek situácií v hre aj po stý krát, nikdy sa nestane to isté a nikto sa nebude chovať rovnako, pokiaľ nepôjde o video, či stanovenú časť v hre. Postavičky a celkovo všetka umelá inteligencia, vrátane strojov, či prírodných javov, to všetko sa hýbe podľa okolia. Ak postavička zakopína o predmet na chodníku, chová sa podľa jeho veľkosti, chová sa podľa vlastnej postavy a aj okolia. Ak totiž pred ním stojí ďalšia osoba, vráža do nej a uchopí ju rukami presne tak, akoby to spravila skutočná osoba, snažiac sa uchytiť. Napríklad ak takúto postavu v hre zrazí auto, zachová sa podľa toho celkové okolie. Obeť nehody sa podľa sily, smeru a spôsobu nárazu zachová pohybmi vo vzduchu ako aj po dopade na zem. Vôbec by nebolo na škodu, ak by táto "obeť" prerazila hlavou sklo a ostala ležať na aute. Nechcem byť však priveľa morbídny a pohoršovať ešte tých rodičov, ktorým som doteraz nepokazil názor na hry, len poukazujem na reálnosť celkového enginu... a dať si pozor za volantom len preto, aby ste nezažili takúto nehodu, možno je pre niekoho motivácia k pozornejšej jazde, pre niekoho tzv. úchylný zážitok.

Precíznosť programátorov je fascinujúca práve na detailoch, ktoré si všimnete až pri hraní. Ak na zemi leží postavička a vy na ňu pustíte ďalšiu, po dopade sa zachová presne, akoby skutočne padala skutočná postava už na jednu ležiacu. Žiadne prekrývajúce sa textúry, prelínajúce sa telá a blikajúce časti jedného cez druhé, ktoré tak poznáme z väčšiny hier.
Nechcem túto novú a prevratnú technológiu nijak prechváliť. Môžeme sa na ňu tešiť v blízkej dobe hneď v niekoľkých hrách.
Napríklad v novom Star Wars, ale aj našom drahom GTA IV.

Na priložených videách môžem demonštrovať prvky Euphorie... Prvé video zachytáva ukážku holého enginu v programátorskom prostredí, kde programátor zadefinoval dve postavy a pád jednej z nich. Príkazom vytvoril postavu opakovane na jednom mieste a ako môžete sledovať, postavička sa vždy sama od seba zachová podľa okolností. Ak je niekde na okolí predmet, o ktorý sa môže uchytiť, snaží sa o to. Dokonca ak sa jej podarí uchytiť, tak sa pokúša udržať a i keď ide len o nedokonalý model, je čo chváliť.

Aktualizácia: 4. októbra - dovolujem si vymeniť aj na podnet návštevníka Sunshafta posledné video, ktoré Youtube nezmazalo, za videoukážku asi najviac vyhovujúcu na vysvetlenie Enginu.


Pozrite sa na druhé video, ktoré pochádza z novo pripravovaného Star Wars. (ospravedlnujeme sa, ale video bolo z youtube zmazané) Opäť je sa na čo tešiť. Lucas Arts sa nedá zahanbiť a ide s dobou. pri prvom príklade je perfektne vidieť na predstavených modeloch niečo z vlastností Euphorie. Do drevenej doštičky vrážajú predmety. Doska sa achová podľa uhlu ale aj podľa predmetu , či sily úderu. Ak už hodíte R2-D2 do dosky z akéhokoľvek uhlu a silou, istotne sa vám doska nerozláme na rovnaký počet a tvar triesok.

Druhé video z hry Star Wars je opäť výbornou ukážkou postavičkových scén a správania. Sledujte ako sa jednotlivé postavičky zachovajú vždy po programátorovom vygenerovaní. Ak vygeneruje dve postavy, navzájom sa snažia uchytiť jeden o druhého, a aj keď sa im to nepodarí, dopad je opäť zaujímavý a realistický. Netreba zabúdať opäť na vzťahy, o ktorých som písal na začiatku. Ak sa snažila postava uchytiť na práchnivelom dreve, a to praslo, materiál sa zachoval podľa zataženia, výšky a sily ako sa jej postava dotkla, čo záviselo od výšky, z ktorej bola postava generovaná.

Vyzerá to celé skvelo, čo poviete? Viem minimálne o piatich hrách, ktoré keby sa prerobili do tohto Éčka, získali by si ma na dlhšie.

- Naetoo

 

 Naetoo  03.04.07

 
 

 

 

 

  

 


 
 

 

Naetoo © 2007-2008 Naetoo - Slovenciny.com
Prísny zákaz akéhokoľvek ďalšieho kopírovania a reprodukovania obsahu webu bez povolenia autorov, textovej, grafickej alebo inej súčasti, pre ochranu autorských práv.